boktipset

i onsdags var jag och lyssnade på den italienske författaren niccolo ammaniti. min första bekantskap med denna skickliga snubbe var när jag och elsie stövlade in på pocketshop och bad om en bra bok. vi fick ett varsitt ex av hans långt långt härifrån. min bok blev liggande i ett par år. inte förren för två år sedan öppnande jag den, på stranden i grekland. blev glatt glatt överraskad. nu har jag hans senaste bok mellan himmel och jord signerad och i min ägo.
har läst ungefär hälften av jag är inte rädd, och ammaniti skriver tätt och väjer inte för det svåra. i alla tre böckerna berättas historien ur en ung pojkes perspektiv.

jag läste nånstans att den gode niccolo talar flytande engelska, men intervjun i onsdags blev en bisarr blandning av svenska och italienska med en tolk nånstans i mitten. funkade hyfsat.

Kommentarer
Postat av: loi

intressanto! ska kolla om han finns på engelskan bibblan ;=) det är lustigt med böcker ... ibland är det något som tar emot ... mnen man måste ge första kapitlet en chans i alla fall!

Postat av: Thorjennifer

Incredible site!

2010-05-25 @ 14:38:24
URL: http://thorjennifer.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback