en sångfågel till i himlen

"är något riktigt bra är det riktigt bra, är det sisådär är det sisådär. sen spelar det ingen roll om du uppträder på en pytteliten byteater, eller på la scala." pavarotti (fritt citerad av mig).

i morse vaknade jag till nyheten om megastjärnan och operadivan pavarottis bortgång. det är något märkligt när kända människor går bort. det är nästan som om en släkting dött. avlägsen eller nära, beroende på hur stor plats de tidigare tagit i ens liv. pavarotti och jag är släkt på ganska långt håll. han skulle kunna vara min ingifte morbrors fosterbror. lite tomt kommer det allt att bli. det var stort hur han tog operan till folket, istället för tvärtom. det bidrog nog till hans storhet.

image67



Kommentarer
Postat av: lotus

alltså, pavarotti tycker jag tillhör en verkligt obehaglig stam av män... jag kände honom ju inte, men ÄNDÅ!
må han vila i frid i alla fall!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback