det är mycket skrivande nu...

nu har loi anlänt till stockholm. hon kvartar hos mig ett par dagar innan hon far vidare till lotus och sen svinto. det är så roligt att ha henne här. ikväll är hon dock ute på poetryslam och genrepar lite inför fredagens releasefest. jag är trött och sliten efter vår sena natt, så jag tar igen mig här hemma. igår tittade vi på mina gamla dagböcker. jag kommer ju att uppträda på releasen. läskigt, för jag är ingen estradör direkt. men jag vill ändå att alla kommer och hejar på mig och främst på loi. för anmälan till festen och info kring spektaklet, gå in på;


i fredags startade vi skrivande smörgåsar en liten grupp. vi kommer att träffas med jämna mellanrum hos varandra och läsa om diskutera varandras etsningar. det blir prosa, poesi och dramatik. superduper kuligt, samt livsviktigt för mig som aldrig skriver nuförtiden. dessutom har vi bokat berlinresa. i slutet av oktober drar vi till vår fina ateljé.

idag när jag kom hem låg tidskriften avsikter och väntade på min säng. på sidan 9 är tolv av dikterna från mötas-projektet publicerade. det är dem jag fick ett hedersomnämnande för i GSS poesitävling 2007. hedrande.

milko har startat sin teaterturné. i detta nu sitter forumteatergruppen breyta på tåget till göteborg. jag fick chansen att se och agera i föreställningen i lördags och är mäkta impad. temat för pjäsen är förtryck, ett mycket angeläget ämne. önskar hela gruppen lycka och framgång. det ska bli så spännande att höra om allt när hon kommer hem.

på tvn flimrar castingen för svt:s storsatsning; andra avenyn. borta i göteborg sitter elsie och skriver på serien. det är så himla coolt och jag hoppas hon har flyt.






Kommentarer
Postat av: loi

ja nu är jag här :=) grattis till publiceringen i avsikter! du är skitbra. bättre än du tror sänk kraven :=) ska bli kul å höra dig läsa på fredag. tack för gästfriheten och vinet (fast den sista klunken fick jag hälla ut ..)

Postat av: lotus

det blir nog ingen facebook.. haha! så det så!
kramar, slammen var finfin! tråkigt att du missade!

2007-09-10 @ 23:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback