sabla snuva

jag är förkyld. så in i bänken. sitter i min säng med yoko och dricker yogite från biofriche och tycker synd om mig själv. jag är inte tillräckligt snorig för att tillåta mig själv att vara sjuk, men tillräckligt för att bli en rugguggla som snörvlar, suckar och svullnar. samt flagnar... att denna vecka är späckad med övertid och föreläsningar samt andra kvällsmöten gör inte saken softare. och inte kan jag ligga framför tvn och slappa heller. den har nämligen gått och dött. ve och djupa fasa.

har haft fint besök av loi ett par dagar. hon är ute på en liten turné med sin fina bok; punkindustriell hårdrockare med attityd som ni kanske minns? igår fick vi avnjuta henne på rabarbers estradpoesiscen. naturligtvis bjöd hon på hååååååååål.

dags att fylla på själen med nyinkommen poesie.
byter perspektiv är på frammarsch över hela poesivärlden. Dess popularitet hänger samman med att de mognar tidigt, ger stora skördar samt att dikterna påminner om cabernet sauvignon, men utan dess strävhet. Det är svårt att entydigt beskriva poesiedikterna - de kan smaka på många olika sätt. Men oavsett om de smakar gräs, plommon eller lakrits brukar dikterna vara ganska mjuka. titta förbi, sippa eller svep hela pavan...

Kommentarer
Postat av: loi

tack för senast! jättemysigt att hänga med dig. och tack för att du drog mig med till kören ;)krya på dig i stora, stora lass. ta hand om dig! stooor kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback