home sweet home

jag har återvänt från berlin. det tog sex timmar från dörr till dörr. smidigt, även om packningen gjorde sitt bästa för att bråka och vara tung. vi har haft det jättebra därborta. långfrukostar på stamlokuset. sen jobbade vi med vårt. för min del blev det till att plocka fram projektet "man måste mötas". det blev inget ljuvt möte, utan jag fick genast ta itu med knepigheter. svettades och slet mitt hår, men skrev karaktärsschema samt jobbade mig igenom en lång lång prolog som ska bli en inledning på fem dikter är tanken. nu känner jag mig säkrare på historien, även om det fortfarande är en lång väg att skriva. det blev också en del schysst shopping samt naturligtvis barrundor. hann dessutom möta upp tooli en liten sväng och introducera honom för asian deli och krüger. börjar känna mig hemmastadd i prenzlauerberg. denna gång låg vännen charlotte qvandts debut: "söka min mors ro" i centrum. i lördags var det releasefest för denna vackra och starka samling av poesi. folk från malmö slöt upp, och det hela blev ett varmt och kreativt party som förutom läsning av författarinnan själv även innehöll läsning av oss smorgåsbordare samt ny musik av kå. vi passade även på att läsa samt tolka dikter av mästaren (en snubbe vi träffade på vårt frukostställe im nu). han hade sålt dikter till oss för 50 cent styck... jag prövade att läsa ur "man måste..." det var mycket ångest innan men som väntat växte dikterna efteråt. det var lite lustigt men när jag kom hem låg göteborgsskrivarsällskaps antologi på dörrmattan och väntade. på sidorna 113 - 115 kan man beskåda just de dikter jag valde att läsa på fröken qvandts debutparty.

Kommentarer
Postat av: loi

åh annna du är så bra! ge upp den där hårda självkritiken. det enda ställe du skickat "måste mötas till" uppskattade ju den och du blev publicerad! nöt och stöt inte för mycket för då kanske det fina går förlorat... kram

Postat av: klara

Anna! Kul att ni är hemma igen! Träna träna, jag ska träna imorgon men det är nog lite snart på. Jag tnkte träna i helgen är du sugen? Söndag kanske? kram

2007-11-07 @ 22:10:15
Postat av: annalivet

klararara. det är ju fars dag på söndag... inte kan man träna då. man måste fira. men jag vill gärna i mrg.

2007-11-07 @ 22:18:59
URL: http://annalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback