festivalande

nu är det filmfestival i huvudstaden. igår trotsade jag snuvan och bevistade två fina filmer som bägge rekommenderas.

rocket science handlar om en unge hal, som lider svårt av stamning. han träffar ginny,  som är hans raka motsats. hon har talet som främsta förmåga och är stjärna i skolans debattlag. I ett försök att vinna ginnys hjärta beslutar sig hal för att gå med i laget och ge sig in i debatten. rörande, dråpligt och varmt.

the band visit handlar om en egyptisk polisorkester som åker vilse i israel och om hur den stringente dirigenten tawfiq blir tvungen att acceptera caféägarinnan dinas förslag om att stanna över natten. en tyst och långsam men snygg och stark film.

idag har jag tagit det oerhört lugnt. spanat på film på datorn. bland annat den obehagliga svt-produktionen levande föda. överraskande bra. jag har också fördjupat mig i mat-niklas. blev mycket sugen på en broccolisoppa han levererade inom en kvart.

Kommentarer
Postat av: lotus

vi hann inte bygga så mycket eftersom ett massivt elavbrott slog oss i skallen. dock hade redan kära vänner hunnit bära ner sängen så att vi kan sova där nere nu! wohoo! byggandet kommer vi att ta hand om senare!

Postat av: loi

låter mycket sevärt! kanske inte broccolisoppan men det andra ;) tack för tipsen. är nu hemkommen. saknar redan stockolm och dig! krya på dig ännu mera. kramar

2007-11-18 @ 22:14:40
URL: http://livinglollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback