snipp snapp snut så var helgen slut

i fredags var det min sista dag som fredagspoet för den här gången. nu ska jag bli en rik löneslav. firade detta med att inte skriva ett ord. istället shoppade jag, e och syster yster på strayboysens rea och lunchade sent. på kvällen tog milkovich med mig på playback-teater. det är en teaterform som har som syfte att ta fram publikens historier och sen gestalta dem. svettigt för stela mig, men jag lyckades ta mig igenom stycket helskinnad även om jag bitvis satt på nålar. resten av helgen har förflutit i fest och rummel.

idag promenixade jag och milko till beckmans slututställning. den var ovanligt trist och intetsägande. jag fastnade för den gigantiska ballongen med texten "snippa heter det", pinnstolar där pinnarna satt lite tvistat och en fågel i papp som ska bo vid graven. jo, ett litet fröägg i glas var sött. men annars var det inget att hjula över. sen åt vi thaimat och kokosglass så vi blev fyrkantiga innan vi vaggade in på daglivs och handlade massor av mat.

och nu finns det mer djup poesi på världens bästa poesie-blogg

Kommentarer
Postat av: loi

mm. thaimat. ris och nudlar och nötter och böngroddar och kokosmjölk och starka kryddor. men varje dag i två månader är lite tjatigt ... visst är det fortfarande mumsigt, men då och då måste jag gå på turistrestaurang och äta pasta och pommes och pizza och allt annat skräp. vad jag är mest förtjust i är frukten. just nu är det säsong för gul mango.
hoppas att du lyckas vara lite av en poet varje dag istället för bara på fredan ... ska genast kolla poesie! kram

2007-05-28 @ 07:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback