vårfrudagen

äntligen är det söndag igen. underbart. syster yster bjöd familjen på våfflor eftersom det är den dagen idag. hon hade också spetsat frukt på tandpetare. jättegott. upptäckte till min fasa att min lilla hund hade fått en stor svullen knöl i ljumsken. han får bums uppsöka veterinären. idag fast för en massa år sen kom en ängel ner till maria och sade att om nio månader så skulle hon föda ett barn. och vad den ungen fick heta vet vi alla.

sen åkte jag vidare hem till steffie. för sex år sen idag hände samma sak för henne som för maria. vi hängde i hennes trädgård och solade oss mot husväggen. tänk att våren verkligen är här.

väl hemma kom jag på den brillianta idén att jag skulle göra egna pommes frites. såg fram emot att avnjuta dem med min goda maltvinäger. vilket jävla skämt. alltihop blev bara en äcklig sörja. tackolov hade jag lite olja och potatis kvar, så det fick bli svenniga klyftpotatisar istället.



the virgin suicides
(en av favvofilmerna, stark och sorglig.)

Kommentarer
Postat av: loi

krya-på-dig-kram till vovven ... hoppas knölen har krympt. (lollo frossar frikostigt i alliterationer för tillfället ;)

2007-03-26 @ 11:58:01
Postat av: Klara

Man ska ha en sån där töntigt fritös om man ska göra pommes. Men den har man ingen användning för om man inte gör pommes och om man inte bor i ett slott har man inte heller någon plats för den där grejjen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback