läxa till mina vänner

yoko ono delar ut dagens läxor...

samlarstycke I

välj ut ett ämne.
skriv fem miljoner sidor (enkelt radavstånd)
om ämnet.

reservdelsstycke
konstruera mänskliga kroppsdelar som
fungerar bättre än de vi har nu
(t ex vattentäta, eldfasta etc.)
sälj dem i en reservdelsaffär till
ett lämpligt pris.
använd ready-made-föremål som du hittar
i din lägenhet.
(sommaren 1964)

garderobsstycke III
döda alla män du har legat med.
lägg benen i en låda och skicka ut dem i
havet med blommor.
(våren 1964)


john lennon - woman

ps. trettiomiljoner grattispussar och en massa jubel å ballonger till fina nati på 30årsdagen! ds.

Kommentarer
Postat av: lotus

jag gillar inte den låten av lennon...
i alla fall: anna! vi skriver morgonsidor i berlin!

Postat av: annalivet

jag tycker låten är lite fin, och så var ju yoko med. jag har skrivit morgonsidor idag. men jag vet inte vad jag tycker. ska fixa ett bra block iallafall.

2007-03-23 @ 11:42:50
URL: http://annalivet.blogg.se
Postat av: loi

de här dikterna är precis min stil. att jag inte upptäckt yoko förut. visste inte att hon skrev. trodde att hon bara var "flickvän" liksom... tack för tipset anna!

2007-03-24 @ 12:11:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback