gå i kloster ofelia!

jag har ju lovat att vara snål och sparsam denna månad. det går inte så bra. men nu har jag inget val. jag ska bli min egen hemmafru den närmaste tiden. tränar ikväll för fullt. har elsies bok att skriva om, vin att dricka och en massa filmer att se. det blir nog bra. har varit och fikat med syster yster. hon bjöd på hudkräm från london och en halv chokladboll och jag tränade för fullt. var lite sugen på yogi-chai-te, men det var sex kronor dyrare än vanligt. så naturligtvis blev det helt enkelt och vanligt te för mig. sen storhandlade jag på daglivs. man fick sex lime för en tia. perfa. jag tror att det kan vara bra för mig att gå in i mig själv, ladda och vila hemmavid. jag har så mycket att ta itu med. tankar och annat stort.

mina fina jyckar har kommit hem ifrån skåne. där är det lite vår. en vän till mig sa att hon kände våren här idag också. så kanske är det så. att den ligger och lurar. en annan vän till mig flyttade ifrån idag. jag önskar henne all lycka och framgång. vi pratade om livet igår på sodra bar, det är så mysigt där innan alla andra kommer. och i morgon flyttar två andra vänner ihop. all välgång och lycka till dem.

antagligen kommer jag att bli grottigare än någonsin framöver. här kommer två fina exempel. antar att det knappast var någon annan än jag som diggade dessa låtar då det begav sig?

dave stewart - jack talking

ten sharp - you


jag minns hur jag nykär och svårt influensa-anfrätt låg i soffan framför mtv dygnet runt i början av 1992 och väntade på ten sharps låt. den sammanfattade liksom alla stormande känslor i mitt febriga inre. jag inhandlade sedemera cdn, men den är såld sen länge. men kärleken håller i sig. i år firar vi femton års jubileum. nä, nu skojar jag. så in i helvete.


Kommentarer
Postat av: lollo

jag hejar på dig! passa upp på dig själv, skriv en massa trams, drick vin och flumma... ur lekens lust kan mycket fint skapas ;=) vem är elsie förresten?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback