reklam

sprang på en gammal bekant idag. han var just hemkommen från ett regnigt hultsfred och hans band kom med en ny skiva för ett litet tag sedan. lyssna och njut och sen kan ni väl köpa;

the concretes - hey trouble

idag fick jag ett kuvert av chiefen. däri låg min nya lön. det var mer än jag väntat, men det var inte mycket. dock verkade min kupp vid medarbetarsamtalet gått in. eller var det när jag sa att jag skulle söka nytt jobb?

arton arbetsdagar kvar till semester...

jag har suttit och vridit på ord i man måste mötas-sviten. kvällens skörd; "med gammal mjölk" byttes mot "i stötta koppar". det har inte riktigt lossnat än med andra ord. längtar efter när jag får till det och saker hamnar på plats och känns självklara. jag gillar den här fasen. att peta och leta. för att inte tala om lättnaden efter, när allt sitter som en smäck.








Kommentarer
Postat av: loi

ta din tid men inte för mycket tid så att det blir sönderpetat, men visst kan det vara kul att vända och vrida på uttyck, se de olika effekterna man skapar... gilar de stötta kopparna ...

Postat av: Patsy

och jag läste: i stötta koppors...
Skrattade gott åt blogg längre ner om vårt kära kvarnen! tänk vad mycket man glömmer! Skratt är precis vad jag behöver. Hade närmare 40 graders feber, 39,6 precis, för nån dag sen. Nu är jag åter på benen men slipper gå till jobbet. Varjefall idag. Kanske måste jag dit imorgon. Men nu är det iaf bara 6 arbetsdagar kvar till min ledighet. Och den ser jag fram emot enormt!

2007-06-20 @ 10:26:27
Postat av: lotus

jag har postat brev till dig idag med hopp om att det kommer imorgon. men vid närmare eftertanke åker du kanske till hassela innan dess? då ligger det och väntar istället.... dumt att jag inte tänkte på det...
ps. jag läste "stötta kroppars". hahahaha! svårt ord, det där... ds.

2007-06-20 @ 15:07:20
Postat av: annalivet

hmmm, betyder det att jag ska skippa kopparna? något enklare?

2007-06-20 @ 22:13:52
URL: http://annalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback