aron petter är ingen tonåring längre

min lilla lillebror har blivit stor. han som föddes när jag flyttat hemifrån. tänk vad åren går. det går verkligen läskigt snabbt. igår bjöds det till partaj i trädgården med solsken och släkt å vänner. idag lyfter jag på hatten och önskar  honom ett fantastiskt år fullt av framgång och lycka. hurra!  naturligtvis ska även pettan få en önskelåt;

ryan paris - dolce vita

annars känns det mesta tungt och tomt på samma gång. en massa skit och nedskärningar på jobbet och på det den strålande löneförhöjningen på 1,6 %. tredje året i rad som vår yrkeskår hånas och spottas på. i själva verket sänks ju lönen eftersom de futtiga kronorna inte ens täcker inflationen.

milko och jag tog vår traditionella måndagspromenix och sen bjöd hon på mat och alfapet. det gick ruggigt dåligt för oss bägge. jag fick alla konsonanter medan hon sparade på vokalerna. men det betyder bara att vi kommer att ha värsta turen i kärlek. och tänka sig. nyss när jag kom hem var tamburen full av heta kärleksbrev och telefonsvararen späckad med kranka meddelanden. underbart. fast tyvärr inte sant.

Kommentarer
Postat av: lollo

inget kärleksbrev som hade lämnats utanför min dörr igår, men däremot ett kärleksfullt brev från dig! jag blev sååå glad. jättefint rosa kuvert och liten blomma också. kändes som att få en lyxigare och mer utbyggd version av bloggen! kram

Postat av: annalivet

blomman hade jag till dig i berlin babe! bra att det kom fram till dig. kramkram

2007-06-05 @ 16:14:35
URL: http://annalivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback