tappa balansen?

lägenheten ser ut som om den utsatts för ett svårt inbrott. överallt tornar bevisen på min utrensning. som vanligt har jag slitit fram allt ur sina skrymslen och sen blivit märkligt matt. och mitt i röran ringde elsie. vi kom in på djupa frågor och jag kände det som om jag skulle dö. mitt liv har sedan födelsedagen varit lika rörigt som lägenheten. allt tornade liksom upp sig på alla håll. men ur kaoset kom vi ändå fram till viktiga saker. som att hitta tillbaka till balansen. där livet känns äkta, och där man vill vara. det kan krävas blod, svett och tårar men vad är alternativet? stanna och stelna i missnöjet är inte min melodi.

jag måste bara hitta strategier för skrivandet.

nu gäller det att rensa klart i själ och lägenhet. nu gäller det att skriva klart man måste mötas och pröva dess sköra vingar. och så måste jag få igång min nya fjärrkontroll .



Kommentarer
Postat av: lotus

sanningen är att det kan vara nyttigt att rensa huvud i takt med rummet. det nyttiga i att ordna till det rumsliga!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback