snåla sparsamma jag...

jag ska spara pengar och sitta hemma. läsa, skriva och vara kreativ. det sprack på en sekund. idag har jag varit och fikat med min kära tooli. pratat om livet och livet och inte var det livade tankar vi utväxlade. sen vandrade jag vidare till milli vanilli och vårt stamlokus hemmavid. de har höjt vinpriset med två kronor och tapasen med liknande. men det finns faktiskt fler rätter på menyn numer. jag tror jag närmar mig lösningen på min kris. luften känns så. och endera veckan ska jag träffa en gammal flinga och diskutera inspiration. min idé. det ser jag fram emot. massor. har också fått en vacker bok (tack j!) och schysst dramatik och poesi (tack p!) per mejl. det känns som om poeten i mig får stånd.

här kommer smakprov på en annan snubbe som inspirerat mig genom åren. med sin dans, konståkning och sångtexter. den alltid lika snygga...

(robbie williams i) take that - everything changes

robbie williams - she´s the one


robbie williams - she´s madonna

Kommentarer
Postat av: Patsy

Tänk att jag tycker att ditt liv är så spännande!Själv sitter med Bompas "en kos dagbok" i bakgrunden och försöker övertala mig själv att ge mig ut och springa. Vi får väl se om jag lyckas. Kramkram!

2007-02-28 @ 18:33:46
Postat av: lotus

nu är jag hemma. en hel dag med skrivande barn bakom mig. och jag har köpt ett brickbord. och druckit vin (medan du blivit vacker i håret hos jennifer. nu ska det packas en låda och sovas. jag ska inte springa, som föregående skrivare här, men jag önskar att jag var lika duktig!

Postat av: lotus

ps. yoko ono-dikten du sände mig i ett brev härom sistens, var finner jag den och andra? den fann god jord och jag vill gärna gå vidare med andra! ds.

2007-02-28 @ 21:03:56
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: annalivet

dikterna var hämtade ur yoko onos "grapefruit" utgiven på bakhåll. du får låna min om du vill.

hoppas du lyckades ut och springa pats. du är så spänstig!

2007-02-28 @ 22:48:41
Postat av: Klara

she´s the one annalivet, kul att du bloggar

2007-03-05 @ 21:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback