preteritum

som fredagspoet börjar helgen klockan 16. hämtade två stora påsar kanelbullar som jag ska provsmaka i helgen, så välkomna på bullkalas alla fikasugna. kom aldrig upp på vinden för längst in i garderoben hittades en kartong full av minnen. en morakniv jag fick 1978, och fullt av gamla dagböcker jag och gud glömt. har fastnat i minnets korridorer och mött mig själv i yngre upplaga. både pinsamt och vackert. därför kommer bloggen under en vecka åka tidsmaskin tillbaka till det glansiga åttiotalet. vi börjar redan ikväll med en liten lista;

Annas akuta köplista
(december 1986)

  • blå mascara
  • läppglans
  • vaselin
  • pass
  • bz
  • klippning
  • 2 tröjor
  • skivor (div.)



Kommentarer
Postat av: lotus

jag fastnade igår i min huvudvärk och sov 5 timmar på dagen, idag fastnade jag i samma värk och förstår att det handlar om spänningar i nacken. jävla skit. jag ska ju vara sprudlande. men jag har skrivit en liten svit i alla fall.

Postat av: loi

åh anna det låter verkligen 80-tal! kanske kan du bli inspirerad att skapa nåt runt den tiden i ditt liv... (jag är ju besatt av uppvxäxthistorier och tonårstrauman ;)

2007-02-09 @ 12:55:05
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: annalivet

fan, om du inte har något där? kan du så kanske, kanske jag kan? källa att ösa ur finns det sannerligen.

2007-02-09 @ 16:10:38
Postat av: Iveragnete

really enjoyed the site even learnt a few things on the way, keep up the good work.

2010-05-07 @ 07:51:19
URL: http://iveragnete.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback