kneg å konflikter

igår på ångestsöndagen hände något helt fantastiskt. allt på min skulle-vilja-lista uppfylldes. jag hade en helt underbar kväll. nä, nu skojade jag. däremot blev jag syster duktig och betade av allt på om-jag-orkar-listan. var kanske lite dålig på att slänga saker, men jag måste berömma mig själv för väl utfört hushållsarbete. nu sitter jag här i mitt ganska organiserade hem. känns skönt efter en skitdag på mitt löneslavarbete. kvällen i kväll kröntes av en föreläsning i konflikthantering. kändes mycket aktuellt.

viktigt att tänka på vid tuffa möten
  • icke verbala signaler
  • säg hellre fel, men behåll kontakten med de du pratar med
  • varför låter jag konflikten betyda så mycket hos mig själv?
  • diskutera inte konflikter i termer rätt & fel

genom att vara i konflikter, lär man sig hantera konflikter


Kommentarer
Postat av: lotus

vi ska till berlin vi ska till BERLIN vi ska till BEEEEEEEEEERLIIIIIIIIIIIN! och jag har fått brev från dig och jag finner saker när jag packar som jag hade glömt! kramar!

Postat av: lollo

tack för konflikthanteringstipsen ;) jag är bäst på att bara smita undan och sura och inte tala om för nån hur jag känner... men, men... jag läser FEAL THE FEAR AND DO IT ANYWAY... haha... det är något med självhjälpböcker som jag tycker om trots allt... man får plocka ut bitar som är relevanta till sitt eget liv och ignorera det överglättigt amerikanska bla bla...

2007-02-23 @ 14:08:36
URL: http://livinglollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback