dag i dåsets tecken

snart har ännu en dag i mitt s.k. liv passerat. en söndag till på köpet. söndag är min ångestdag, oftast är jag förlamad och less på samma gång. emellanåt försöker jag motverka sinnelaget genom att fylla söndagen med saker. men oftast orkar jag inte. idag har jag gjort massor av spännande ting;
  • ätit strömming och potatismos
  • läst en och en halv skvallerblaska
  • bäddat sängen och lagt på överkastet
  • diskat
  • sett reprisen av schlagerdeltävling (var dock tvungen att zappa oavbrutet)
  • sprättat upp en massa räkningar (men inte betalt dem)
om jag orkar (tveksamt) ska jag;
  • dammsuga
  • skriva brev
  • skriva en grej till jobbet
  • vattna blommorna
  • göra situps
  • slänga saker
men egentligen skulle jag vilja;
  • hångla
  • dricka drinkar
  • resa bort
  • shoppa
  • skriva en jäkligt bra dikt
  • få ett spännande telefonsamtal

Kommentarer
Postat av: lotus

idag har JAG:
-varit på ikea
-tejpat lister och lagt ut papper
-kollat in källarförrådet
-räknat ut vad allt kommer att kosta
-ätit mat och glass
-pratat med min syster
-bestämt matbord
-funderat på berlin
-funderat på projektet med åsa
-funderat på projektet med annalivet

nu ska jag:
-packa en vagn med saker
-titta på teve
-borsta tänderna
-sova, för jag jobbar imorgon!

Postat av: lollo

jo söndagar har en tendens att bara försvinna utan att veta vad man har gjort... men det är bra att du vet vad du egentligen vill ;)

2007-02-18 @ 23:34:00
URL: http://livinglollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback