alla kan eller allkonstnärer?

har varit hos min duktiga frissa och fd. författarstudentkollega och fått frisk färg och ny frisyr. förhoppningsvis blir jag pigg och nyfiken på kuppen? dock kom pratet att handla om döden mest. sen sist hade den stackars frisören varit med om många otäcka saker, det gjorde ont att höra. mord och en liten kattunge, samt någon som kanske är död, eller iallafall nära. det är märkligt. ibland kan man lika gärna vara död, men när döden kommer riktigt nära inpå galopperar hjärtat och det här med att vara en dödlig varelse (och veta om det) blir avgrundsjobbigt.

skyndade hem för att få råd av min kloka elsie. fick fina tips på hur man kan titta på dramatiska texter. nu har jag en liten tråd att ta till när jag närmar mig radioteatertexten. elsie har varit världens modigaste och genomgått svettigt prov idag. jag är grymt impad och håller tummarna.

nu ser jag han med den låtsasurtvättade tshirten som tydligen är helt multibegåvad. han flimrar fram på tvn i en repris.

en annan multibegåvad snubbe (enligt sig själv) bränner till ibland.

en bit av en längre dikt ur daniel boyacioglus fint som snus.

6 december
att tacka nej till ett knull
är inte samma sak som
att hitta en femhundring
och låta den ligga

Kommentarer
Postat av: lotus

åh! vad spännande det ska bli att se nya frippan!

Postat av: lotus

http://www.popaganda.nu --> borde vi börja gå på! ny musik och nytt häng!

2007-03-01 @ 20:52:42
URL: http://kreckla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback