man får ta en konsert i taget

ikväll kollade jag på musikbyråns sammanfattning av årets bästa skivor. det är alltid lika intressant. ni uppmärksamma vet att programmet sändes redan i tisdags, men har man ingen tv får man ta vad man har. jag blev glad eftersom flera av mina favoritplattor fanns med på "proffsens" lista. calvin harris, shout out louds, laakso, justice,  interpol, lcd soundsystem, simian mobile disco, familjen, säkert! och jamie t för att nämna några. däremot har jag inte trots motsträvig tillvänjning lyckats känna tjusningen med arcade fire. plattan musikbyrån rankade högst var feist; the reminder. jag har lyssnat alldeles för litet på henne, och det känns spännande att ha något att utforska. och hon sa en himla bra sak;

livet är som en turné och man får ta en konsert i taget

så är det ju. och så ska jag göra i morgon. när alla andra på jobbet är med i borta med vinden och jag och aron-petter knegar. men det kan man ta, sista dagen innan jullovet. och så lyssnar jag på anna järvinen, som precis alla andra. hennes skiva är skör och stark på samma gång. ni som levt under en sten, upptäck genast! (och när ni lyssnar på götgatan, berätta för mig vem ni är på väg till...)




Kommentarer
Postat av: lotus

Anna Järvinen var då MYCKET bättre när hon spelade i Granada! Även om hennes röst kan skära genom sten!

Postat av: annalivet

jag tyckte att de var trista. mindre smärta liksom. men vad bra att man kan tycka olika. just nu lyssnar jag på petter. det du... puss

2007-12-28 @ 20:15:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback