julefrid

ikväll drack jag hemgjord glögg och åt julgotter för brinnande livet. det var tjejen bakom formverket och hennes ateljékamrat som sålde fint hantverk. jag fick bl. a en skärbräda och en svart adventsstake som heter sune. sen har jag köpt en massa födelsedagspresenter och julklappar. allt inslaget efter konstens alla regler, eftersom tjejerna dukat upp värsta inslagningsbordet. jag blev lycklig och kände att jag älskade att slå in paket. men sen fick jag beslutsångest framför alla möjligheter och surnade till. men efter ett par ischoklad lossnade det.

jag har också fått mig ett par ruskigt rejäla och präktiga stövlar idag. ska smörja in dem nu så att jag kan inviga dem i morgon. då ska det vara soligt och utan regn hade jag tänkt. jag hade också tänkt träna.

dag fluktade jag min gamla toyboy på tuben. jag tänkte först inte hälsa men hans kinder var så runda och lite gulliga. i brist på annat måste det vara. en annan gammal flamma frestade faktiskt med öl lite längre fram. håller tummarna för jag behöver fägring omkring mig. mer än någonsin. det är det här mörkret. det tar kål på en. man skulle ha en ljusslinga runt halsen. kanske vore man lyckligare då? eller en kille i handen? i varje hand?

Kommentarer
Postat av: lollo

verkar som du kommit i julstämning trots allt ... hoppas att flammorna flammar omkring dig såväl gamla som nya ;) kramar

Postat av: lotus

vad roligt med glögg och julklappar. jag känner att jag måste ta mig ut mer. har liksom fastnat i att försöka städa iordning mitt hem, sortera alla skit och göra det fint inför jul... men man måste ju UT också!

2007-12-07 @ 09:55:07
URL: http://kreckla.blogg.se
Postat av: lou

tack för brevet! har sparat läsningen till senare. då jag ska ligga i sängen och tvångsvila inför juljobbet på posten ...

2007-12-11 @ 17:12:12
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: lotus

tack anna, för upplägget =)

om en liten stund ses vi. nu ska jag bada i mitt nya kar!

2007-12-12 @ 16:34:49
URL: http://kreckla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback