happy monday

idag har jag faktiskt haft en fin måndag. jag skriver faktiskt eftersom jag i grunden hatar måndagar. eller snarare hatar mig själv på måndagar. jag brukar vara ond, ful och sur. men idag var det riktigt trevligt, trots decemberregn och morgonsnuva. kanske är det mina dyra vitaminer som börjar verka? stora som stolpiller är de i varje fall och de både luktar och smakar som fiskmat. (yes, jag har prövat.) kanske handlar det om att jag gillar den här tiden. pyntade igår med julstjärna och de nygamla dukarna som babsan skänkt. det blev mycket mysigt. denna tid är mycket möten med släkt och vänner. har saknat det från den galet arbetsamma hösten. igår bjöd syster yster på adventsglögg med diverse tillbehör och mycket tända ljus. mina fina jyckar var där och fick tuggpinnar fyllda med ost. elvis-pojken var tydligen krasslig, men jag hoppas det är övergående. alltid är det något nytt att oroa sig över. varför är det så? men i morgon ska jag på julmarknad. hoppas på att fynda lite schyssta julklappar till er alla.

och igår natt plöjde jag tre avsnitt av "andra avenyn". söndagens, måndagens och tisdagens. kolla, kolla alla balla. det är duktiga johanna olsson som varit avsnittsförfattare för detta block. och det är spännande må ni tro. man kan se dem på nätet när man vill ska ni veta.
andra avenyn.

image111

Kommentarer
Postat av: lollo

ja du det är märkligt ... om man inte har nåt att oroa sig för så letar man efter det ... handlar nog om att lära sig tänka på ett helt nytt sätt ... xxx


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback