dogtown

igår skrev jag ett inlägg, men det ville inte fastna. hoppas denna kväll vill mer. har varit ute på äventyr. kom nyss hem ifrån smörgås-träff. denna gång sågs vi på en liten ö. fick åka motorbåt i natten. det blev god soppa, julchoklad samt en massa bra text och samtal kring dessa. en metapjäs, en prolog samt album fyllt av minnen låg på bordet. jag var trött in i märgen innan, men det är fantastiskt hur litteraturen kan få en på banan igen. och inte minst lyfta ens text. jag var högst tveksam till min lilla berlin-prolog men efter kvällens vända har den lyft ett par pinnhål. det tackar jag för.

det blåser gynsamma vindar därute vänner. surfa in på världens bästa
poesieblogg. där har det hänt grejer. perspektiv har vänts och krängts. gå dit och simma med maneten.

sist ett fint filmtips; lords of dogtown. bygger på en sann historia om några skatesnubbar som tar åkandet till en ny nivå. det handlar också mycket om vänskap, tillit och tilltro. vad är viktigt och vilken väg ska man välja? varför?

image112

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback