so tell the boys that i am back in town

andra dagen på kneget gick fort, men det var jobbigt att gå upp klockan sex. särskilt eftersom jag började spana på det där med facebook i natt. nu finns jag där, kom ni också. det är lite knepigt i början, men verkar inte vrålavancerat. igår inhandlade jag 30dagars kort efter nio veckor med remsor. och som jag anat satte latheten genast in. fick piska mig själv för att promenixa hemåt. fast först skulle jag så äntligen inhandla en ny mobiltelefon. den nuvarande härstammar från järnåldern och knapparna har börjat ramla av. snubben försökte prångla på mig en skittrist modell, kusligt lik den jag har på jobbet. men jag nobbade, den var för ful för mig. om ett par dagar kommer tydligen en snajdigare som just nu är slut. får återkomma och spana in den då.

var ruskigt retro och plockade fram mitt smörgåsjärn. det hade hamnat långt in bland bråte så det var ett tag sen det var ute och luftade sig. det är tjusigt och smörgåsen blir snäckformad och frasigt god. järnet är så gammalt att man lägger det på en spisplatta, ingen el här inte. (matchar min telefon...) sen var det tvättstugan. jag är så huslig nuförtiden.

ska vara nattuggla i kväll också. vi har kulturfestival här i stan, så jag smiter ner och spanar in
jay-jay tillsammans med aron-petter som återvänder från hälsingland om en liten timme.

image54

semesterbonden a-p med sina grödor

Kommentarer
Postat av: A.L

Vilken fart det är både på dig och ditt skrivande Anna! du är så duktig. Själv hinner jag knappt med, jag går och sopar golven, klipper ut saker i tidningar och funderar om filmen på fredag. Easy Rider kl 21:00 i Tanto! det är givet! tack för sällskapet igår, det var kul att se dig och höra JJ.

2007-08-15 @ 21:18:26
Postat av: annalivet

kul att det verkar så. men jag är i själva verket ganska lat. poesin är fasligt eftersatt. tack för sällsis själv. jag håller med dig om att jäje var snygg. har du fixat antenna än?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback