pausfågel

"det finns ingen olycklig kärlek. det är bara alla jävla idioter som inte vill ha en som gör en olycklig."
emil jensen


idag började min sista semestervecka. det känns konstigt för jag vet inte vad jag riktigt ska hitta på. idag låg jag ute och skrev brev på min lummiga innergård. någon hade ställt ut en gigantisk kaktus och två citronträd, vilket gav det hela en medelhavskänsla. där var också tre kattor som lurpassade på en smutsvit mellanpudel som struttade runt lite med sin ägare. helt plötsligt kom den svarta katten med vita tassar och lade sig på mitt brevblock. den hade en liten aprikosfärgad nos med en svart prick på.

jag skrev en urkass treradig dikt på mitt projekt. sen tappade jag intresset. såg istället klart simpson-filmen jag tragglat med den senaste tiden. och så har jag lagat stekt saganaki. något som jag och milko njöt av nere i hamnen på lesbos allt som oftast. fasiken. det blev inte alls bra. mina fina panerade oststänger smälte ut till en jävla sörja. sen har jag lyssnat på lite musik och sett lite på ett midsomer-mord jag sett förut tydligen. och pratat med morsan. inget mer.



Kommentarer
Postat av: klara

Visst är början på det sista något konstigt. det är liksom. tomt. på något sätt. men ett slut är ju alltid en början också.

2007-08-09 @ 09:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback