jag är en festfixare

gissa vad, jag har köpt ett läppglans till. kunde inte låta bli när h&m hade för 19.50. det var bubbelgumsrosa och lite glittrigt. säkert usel kvalitét.

har nån slags bacill i kroppen, jag som aldrig är sjuk. och nu har jag absolut inte tid att bli det heller. det är mycket på jobbet så här års. mer än mest. plus att jag är med i festkommitén. på fredag ska vi köra en kick off på vår fina terass. ikväll har jag brännt en blandad skiva med musik för oss ungdomar. till tanterna snor jag ungarnas schlager. det blir kul, det blir bra. hoppas bara på prima väder. det kommer att bli mingel, bubbel, lekar och knytkalas. själv ska jag snida ihop min berömda linssallad.

digitalism - pogo


på lördag blir det intressant. då ska vi ha surströmmingsskiva med familjen. en gång för cirka femton år sedan ordnades det en dito skiva till min ära. det var uppe i skellefteå och jag var hur kaxig och peppad som helst. burkarna öppnades utomhus, vi kunde till och med hålla till ute eftersom vädret var toppen. jag minns hur aptiten minskade mer och mer trots att filéerna sköljdes (tror jag?). det kom en massa tjocka flugor och ville vara med på kalaset. de fick mina filéer. jag nöjde mig med tillbehören. till detta party har jag inhandlat mousserande vin och en massa snacks. hoppas det gör susen. jag ska inte banga igen. morsan och farsan har redan tjuvstartat uppe i hälsingland. de skickade till och med ett sms till tomas tengby om det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback