vi kan poppa popcorn, vi kan hoppa i min säng...

frida rappar på skånska. lyssna på "dunka mig gul blå" och rodna igenkännande. banalt, genialt och jävligt svängigt. själv minns jag bland annat en (flera) gång(er) i kvarnens källare (och andra ställen). fast för alldeles för länge sen egentligen. jag hoppas elsie kommer upp från göteborg emellanåt för orientering?

har fikat med några formgivarflickor och spanat på deras sprillans heta smyckeskollektion med inriktning på bröllop. annorlunda och alldeles underbar. fast det jag trodde var ett armband var faktiskt en brudkrona i svart plast. jag ska hjälpa dem med deras texter men blev samtidigt lite giftassugen på kuppen. fast vem skulle jag gifta mig med?
  • mig själv?
  • jesus?
  • jobbet?
det finns förresten ny fin poesi på världens bästa poesieblogg. läs en, två, tusen gånger och skriv gärna en kommentar så blir poeterna glada och inspirerade.


Kommentarer
Postat av: Klara

inget ljud på jobb. skånska är fint ju. Å man kan gifta sig med sig själv. bara för att ha den fina festen och fina kläderna.

Postat av: lotus

tack för fin kväll. "kodnamn FRISÖR", vilket passande namn. vilket sammanträffande att VI var där också!

2007-04-25 @ 23:32:28
URL: http://kreckla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback