vi är på gång...

...vi är laddade, vi är tända... vi har kommit tillbaka från karlsdorf i tyska landsbygden och det tyska nätverket har just schabblat bort mitt senaste bloggande. här går det inte undan kan jag säga. sitter här och sippar riesling och snart ska lotusblomman och jag sätta igång en ny poesieblogg under smorgasboard. det ska bli jättespännande.

påskfirandet i sommarkåken var wunderbar, även om vi svenskar kom klädda som ett gäng frisörer. det är ett tyskt talesätt som betyder att man kommer helt fel klädd. vi kom klädda för party men kåken var otätad och vi frös som dårar. tackolov lånade de gästvänliga människorna ut dunjackor och diverse persedlar till oss klantiga frisörer. sen fick vi mest hänga vid vedspisen, den nymurade kakelugnen eller påskbålet. det senaste byggde vi upp efter konstens alla regler och grabbarna bodde sen där. de återvände som böcklingar. vi drog direkt till ateljén/dojon och tände bastun. det var finemang att tvaga av sig resdammet och lukten av eld.

tschuss alla söta, jag saknar er! men jag längtar inte hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback