tiffanys tre tårtor

idag lämnade jag iväg min lilla jycke. saknar honom redan. nu får vi hålla tummarna för hans hälsa. han är ju en seg typ till hans fördel. var sedan på födelsedagskalas hos tiff. hon bjöd sedvanligt på tårtor och gott kaffe. det är tradition att träffas hos henne en gång om året och festa på hennes hembakade. där möter man människor man bara möter på tiffs kalas, alltså en gång om året. det är faktiskt festligt. denna gång var det tyvärr lite bortfall, men samtidigt hade lite pojk- och flickvänner tillkommit. även en borstig hund och några ungar.

sen träffade jag min mäklarväninna. vi fikade och pratade bland annat om att mitt hus ska totalrenoveras inom kort. jag kommer att evakueras i cirkus arton månader. om man vill kan man flytta iväg permanent, och det är jag intresserad av. det verkar som om det ska bli flashigt och dyrt här hemma. enligt ritningarna finns inte ens min lya kvar, men något borde jag erbjudas. jag har anmält intresse för nån av värdens andra hus. fick lite fina tips av mäklarväninnan. tusen tack. nu väntar vi med spänning

det är sköna söndag idag. jag har lite ont i halsen. lär väl min vana trogen bli sjuk nu när belin närmar sig. det är ju enda gången jag insjuknar, när en viktig resa närmar sig. helt sjukt.

fem dagar kvar till prenzlauer berg...


leonard cohen - first we take manhattan

Kommentarer
Postat av: loi

håller tummarna för både din och jyckens hälsa... ta det nu lugnt i veckan och vässa pennor inför berlin. kramar

2007-04-02 @ 14:12:15
Postat av: lotus

kära! jag försökte ringa dig, men fick en underlig signal i örat. kan vi inte höras imorrn. smida lite planer osv.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback