stoppa plågsamma djurförsök

vännen e som farit runt i världen bjöd på bio ikväll. filmen free jimmy, en norsk animerad rulle som kostat hundra miljoner att göra. regissören själv var där och berättade om ökenvandringen innan allt väl blev klart. vet inte riktigt vad jag tyckte, men fick ont i hjärtat av hur stackars jimmy behandlades. fick intala mig flera gånger att han bara var en tecknad elefant. men hans kamp gjorde ont. för även om jimmy bara finns i en dator finns det ju andra cirkuselefanter som tiger och lider.

pratade med en människa från gss (göteborgsskrivarsällskap) kring min hedersomnämnda dikt. det visade sig att det varit spridda åsikter kring min svit. han hade tyckt väldigt mycket om den, medan andra rent av tyckt att den var lite äcklig. intressant. dock fick han inte riktigt ihop slutet. det får inte jag heller. dikterna är för övrigt utlyfta ur det omtalade "man måste mötas"-projektet. en liten morot till mig att kämpa vidare om inte annat. i morgon ska jag försöka orka kolla på vad som egentligen skrevs i berlin. jag är bara så trött. det är mycket precis överallt. att ha jobbat två dagar denna vecka är nästan för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback