rest in peace

har haft en minst sagt omväxlande dag. blev masserad för första gången i mitt arma liv. har varit rädd för saken, men nu var det dags att utmana sig själv. och som jag visste var det inget farligt. så fort jag låg på britsen förstod jag att det skulle bli bra. sen rusade jag mot en vinprovning. blev lite förvånad när jag bedömde de italienska vinerna högre än de från chile. därefter var det dags att göra fina lösfransar hos min lilla frissa. numera är jag tjusig som en druga. ha, ha.

igår fick jag höra att den söta taxen dött bara timmar efter att jag träffade honom i torsdags. "nu är han hos änglarna och han är inte sjuk mer" sa hans lillmatte. hon berättade också att hon skulle ta ett flygplan och åka och hämta honom. sen gjorde vi en påsktupp som han skulle få. det är sorgesamt med döden.

tankarna vandrar också till min lilla hundvän. det känns jobbigt att inte vara hemma när han ska till veterinären nästa vecka. nästan outhärdigt. jag undrar om min kollega och tillika massören tryckte på ömma punkter på flera sätt. känner mig märklig och ytterst känslig. oron liksom rusar överstyr.

fina saker ändå; igår pratade jag så äntligen med min väninna godsfrun. saknar henne och ska försöka resa till henne och hedarna snart. och så finns ju gudsonen där. snart ska jag också besöka andra gudsonen med mamma. jag måste ta tag i mitt uppdrag, eller hur? idag skrev jag ett mejl till min gamla fröken på författarutbildningen. av ingen anledning alls. ville bara säga hej. att det tog flera år.

och så har jag fått ett påskägg. jag började tro att jag numera var för stor. av min mamma ska jag få en burköppnare inköpt i höganäs istället. först blev jag barnsligt besviken, men efter en stunds tjurigt övertänkande bestämde jag mig för att hon som vanligt har rätt. dessutom är jag redan tjock.

Kommentarer
Postat av: Från Mamma

det väntar ett påskägg till dej
när du kommer hem

puss och kram och Glad Påsk
B Å A E&L

2007-04-04 @ 21:16:42
Postat av: annalivet

hoppas det är en burköppnare i det...
påskpussar och vårkramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback