hedersomnämnda diktsviten... (för er nyfikna)

 

 

 

1.

Kom och bär mig

Kantra inte

Klara detta lilla kära

 

 

 

2.

Klantiga fina knubbiga

Vem är du som kommer

Lilla, lilla knopp

 

 

 

3.

Lova att leva lilla

Gå inte och dö

Du måste alltid vara vaken min lilja

 

 

 

4.

Skivade limpan skrumpnar

Skålarna är kladdiga av kladd

Skräp kryper på golven

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

Jag skriver och skriver

Skira bokstäver över ark på ark

Tills skymningen kommer och tar dig

 

 

 

6.

Skåda det strilande regnet

Skallen skymmer sikten

Skräpet blir blött.

 

 

 

7.

Nätter av dimma och dagar av dås

Svett skrik små skratt

Ensamheten som en kupol

 

 

 

8.

Jag står inte ut

Ska jag gå in måste allt vara

På pricken

 

 

 

 

 

 

 

 

9.

Måste mosa äpplen med bananer

Bända upp gapet

Lillan gillar inte tugga

 

 

 

10.

Hur jag ville stryka tillbaka skrattet

Torkar av handen

Gräver i gropen för att hitta något glatt

 

 

 

11.

Bär brev till lådan och tillbaka

Bäddar in dem bland grus och grenar

Ungen glor stort på promenaderna

 

 

 

12.

Tänk om allt är på låtsas

Vidjan i min famn

Fladdret i kamrarna

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback