borta bra men hemma bäst/pest?

lämnade ateljén i morse vid åtta och drygt fem timmar senare var jag hemma. snajdigt va? fick bretzel till frukost så det blev en fin avslutning på resan. det känns både sorgligt och skönt att vara hemma igen. berlinlivet var kreativt och härligt, men just nu går mina ögon i kors så jag berättar mer om allt i morgon.

väl hemma hade andypandy snällt nog bokat tvättstugan till mig. så det blev stortvätt. fick lite brått sen till kören och fick lämna allt vind för våg. vi hade nämligen genrep inför helgens konsert i gävle. allt var förvirrat och konstigt. nu är man nervös. sen promenerade jag och milkovich till kvarterskrogen för prat, tapas och vin. mysigt återseende.

fick tråkiga nyheter när jag pratade med farsan. grannen som alltid funnits där i våra liv har knall och fall dött under min frånvaro. jag tänker på hans fru och resten av familjen. och så mindes jag en dröm jag hade i berlin. hur jag gick förbi huset och såg henne storgråta i fönstret. hur jag förstod att han var död. det är inte första gången jag haft liknande drömmar.

slutar med något roligt. på telefonsvararen berättades att jag fått hedersomnämnande i en poesitävling jag varit med i. när jag vet vilken dikt det är ska ni få läsa den.

auf wiedersehen

Kommentarer
Postat av: Anonym

Välkommen hem och stort grattis till dikten!
Vart i Gävle ska du vara och vilken tid?
Vore kul att kanske hinna träffas, kram!

2007-04-17 @ 08:46:16
Postat av: lotus

grattis grattis!!

Postat av: Pats

Stort grattis vännen! I vanlig ordning blir jag stolt men ej förvånad över dina framgångar med orden. Jag vet ju hur duktig du är.

Fortfarande en sjuk 3 åring här. Nu även med feber. Hoppas att hon blir frisk snart. Men jag ska iaf till kneg imorron. Känns sisådär, har alldeles för mycket som väntar på mig där.

Kram!

2007-04-17 @ 20:22:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback